The Last of Us Part II će ove nedelje dobiti prvi veliki apdejt, a Naughty Dog je pripremio dosta korisnih […]
Razvojni tim Naughty Dog je izbacio novi trailer za The Last of Us Part II, verovatno najznačajniju ekskluzivu PlayStation 4 […]
Sony Interactive Entertainment nas je obradovao novom vešću – dve glavne ekskluzive za PlayStation 4 će izaći ovog leta. Iako […]
The Last of Us će dobiti TV adaptaciju, potvrdio je Casey Bloys, glavni urednik HBO. Za režisere su odabrani Neil […]
Razvojni studio Naughty Dog je objavio vest da je pomeren datum izlaska za The Last of Us: Part 2 i […]
Tokom Sonijeve „State of Play“ konferencije nam je prikazan novi trejler za dugo očekivani The Last of Us Part 2 […]
Nedugo nakon Square Enix prezentacije imali smo prilike da gledamo ovogodišnju prezentaciju Sonija na E3 2018. The Last of Us […]
Sajam E3 2018 će za nekih mesec dana biti otvoren za javnost, pa tim povodom želimo da vas upoznamo sa […]
U ratu trenutne generacije konzola, između Sonya i Microsofta, PlayStation 4 se pokazao kao nesumnjivi pobednik. Osnovni i najvažniji razlog jesu brojne eksluzive koje su izašli za ovaj uređaj, a koje su i po kvalitetu daleko iznad onih koje su izašle za Xbox One. Najvažnije parče te slavne pobede nosi studio Naughty Dog, prvenstveno zbog razvoja četvrog dela Uncharteda – igre koja je ostavila neizbrisiv trag kada je reč o igrama osme generacije. Izlaskom The Last of Us Part II, Naughty Dog je samo potvrdio status velikana, a igrači su dobili nastavak vredan višegodišnjeg čekanja.
The Last of Us Part II je smešten nekoliko godina nakon dešavanja iz prvog dela, a radnja dobrog dela igre se vrti oko osvete. U poređenju sa prvom igrom, čiji je uvod bio prepun tragičnih i dinamičnih scena, ovde to nije slučaj. Sve je to nadoknađeno ozbiljnijom i kompleksnijom slikom događaja, a u priču je upleteno mnogo više likova i njihovih sudbina, što ovu avanturu čini zanimljivijom.
Iako dolaze iz iste kuhinje, Uncharted i The Last of Us se dosta razlikuju – jedna igra odiše brzom akcijom, prepunom ekspozija i neverovatnih vratolomija, dok je druga vezana za preživljavanje u svetu prepunom zombija i neprijateljskih bandi. Ono što ih čini sličnim jesu harizmatični i prepoznatljivi likovi, realne emocije i odlično oslikani odnosi. Najveća je razlika dakle u samom gameplayu, The Last of Us Part II je fokusiran na preživljavanje i izbegavanje nepotrebnog konflikta sa zombijima i ljudima. Ako izuzmeno neke manje open world sekcije, način igranja nije mnogo promenjen i uglavnom je linearnog tipa.
Igra ne poseduje previše kompleksan sistem za upravljanje resursima, kao što je to slučaj sa nekim survival naslovima, ali to ne znači da nećete morati da vodite računa o sastavu vašeg inventara. Podrazumeva se da nećete razmišljati o stvarima kao što su hrana i piće, ali ćete zato morati da posvetite posebnu pažnju koliko imate municije. Jedno od korisniji oružja je nož, a najčešće se primenjuje za brzo i nečujno ubijanje protivnika. Njegova primena je dosta češća u drugom delu zato što u većem delu igre nije potrebno da se pravi poseban tip bodeža za određene zombije.
Istraživanje i pretraživanje zabačenih i skrovitih kutaka će biti nagrađeno brojnim materijalima i interesantnom opremom. Na svakom koraku postoji potencijalna opasnost od različitih tipova protivnika, poput krvoločnih zombija i surovih bandi ljudi. Obračuni sa zombijima i ljudima su podjednako zanimljivi, a ponekad ume da se dogodi da se nađete u situaciji da se svi borite u isto vreme jedni protiv drugih. Vremenom ćete razvijati vašeg lika i njegove sposobnosti, a napredak se odvija u dva pravca – prvi je baziran na karakteristikama vašeg junaka, a drugi je vezan za poboljšanje oružja i dogradnju novih delova, poput optike za pušku.
Ukoliko ste pratili gameplay prezentacije pre izlaska igre, sigurno ćete uočiti da su modeli i osvetljenje nešto lošiji, ali u poređenju sa ostalim igrama, The Last of Us Part II je grafički superioran. Isto važi i za muzičku podlogu, kao i za zvukove koji prave zombiji i ljudi, a mene je posebno oduševila borba sa bandom koja u toku borbe komunicira zvižducima, što atmosferu čini strašnijom i neizvesnijom.
Drago mi je da je Naughty Dog posvetio punu pažnju singlplejer komponenti zato što se baš nisu pokazali u razvoju multiplejera. Mislim da bi ovakav naslov zbog svoje specifične tematike trebalo da poseduje co-op kampanju, ali sam u suštini zadovoljan samim sadržajem i njegovim trajanjem. Smatram da je ovo jedna od najboljih PlayStation 4 ekskluziva i da bi trebalo da je nabave svi korisnici ovog uređaja.
Autor teksta: Filip Kojić
Za potrebe testiranje igru ustupio PlayStation