Već duže vreme se pričalo o tome da je Counter-Strike 2 u razvoju zahvaljujući NVIDIA koja je greškom ostavila ime igre u jednom od prethodnih drajvera. Sada najzad dobijamo potvrdu od strane Valve da će Counter-Strike 2 izaći na leto 2023. godine i da donosi razna poboljšanja koja nisu isključivo kozmetičke prirode.
Prelazak na Source 2 endžin omogućava razvojnom timu da iskoristi razne moderne tehnologije, tako da je jedna od prvih novina vezana za smoke grenades tj. dimne bombe. One će postati potpuno reaktivne sa okolinom, tako da će biti moguće pucanjem kroz njih napraviti rupe u dimnoj zavesi. Još jedna zanimljiva interakcija koja će uticati na gejmplej je mogućnost da obična granata rasprši dimnu zavesu (delimično ili potpuno), kao što je dimna bomba gasila molotovljev koktel u CS:GO.
Sve mape, pa čak i klasične poput de_aztec i cs_italy, su dobile grafički redizajn koji uključuje bolje osvetljenje, odsjaje, teksture i modele. Naravno sva ova poboljšanja će biti dostupna i moderima koji će imati priliku da prave još inovativnije mape u odnosu na CS:GO, pa će se možda neka od njih naći u esport rotaciji kao što je to bio slučaj sa de_cache.
Jedna od najvećih boljki CS:GO je bio tickrate i to je uz loš anti-cheat sistem bio razlog zašto je deo igrača prelazio na alternativne platforme poput FaceIT koje su podržavale 128 tick servere. Većina igrača je očekivala da će zvanični serveri dobiti 128 tickrate podršku u odnosu na inferiornijih 64, ali je Valve otišao korak dalje i napravio potpuno nov “sub-tickrate” sistem. To znači da se od sada komande igrača neće obrađivati određeni broj puta u sekundi (64 ili 128) već će ceo netcode funkcionisati u realnom vremenu, tako da će samim tim gejmplej biti daleko responzivniji.
Sve u svemu, Counter-Strike 2 izgleda kao daleko ozbiljniji poduhvat od Overwatch 2 s obzirom da je urađen prelazak na nov endžin i da će se neke stvari promeniti iz korena. Ovog leta ćemo imati prilike da svedočimo da li je Valve uspeo da reši probleme koje je CS:GO posedovao ili je uveo nove probleme prelaskom na Source 2.