Prema mišljenju mnogih fanova najveća greška koju je Džordž Lukas napravio za vreme svoje dugogodišnje režiserske karijere je što je 2012. prodao licencu za Ratove zvezda Dizniju za 4 milijarde američkih dolara. U prilog toj konstataciji ide činjenica da nova trilogija nije baš najbolje prošla kod gledalaca zbog njene nekoherentnosti i mlitavog zapleta. Ova prodaja licence učinila je Dizni zakonitim vlasnikom franšize, na neodređeno vreme, a to uključuje, pored filmova, stripove, muziku, ali i video igre.
Ipak je EA najveća gaming kompanija u SAD i jedna od najvećih u svetu koja svoje naslove izbacuje na svim gaming platformama. Osim toga njena vrednost iznosi skoro 23 milijarde dolara, a pod njenim okriljem se nalazi čak 20 studija u kojima radi preko 6.000 ljudi. Ove brojke su, nesumnjivo, uticale na odluku Diznija da licencu za pravljene igara o Ratovima zvezda dodeli baš njima.
Dve godine kasnije izlazi Star Wars: Battlefront iza kojeg stoji DICE, koji je poznat po svom Battlefield serijalu. Kada je ova igra prvi put predstavljena na E3 publika je bila oduševljena svi su želeli da poseduju ovu igru bez obzira na cenu. Činilo se da sve ide u dobrom pravcu, međutim, u klasičnom EA maniru, cena igre je bila apsurdno visoka, a sadržaj koji ste imali na raspolaganju prilikom izlaska igre je bio nedovoljan. Naravno, nakon dve godine ažuriranja igra je dobila zadovoljavajuću količinu sadržaja, ali da bi ste mu pristupili morali ste da posedujete Season Pass koji se, pogodite, dodatno plaćao.
Nakon par godina se pojavila vest da je manjak sadržaja prilikom izlaska igre posledica pritisaka na studio da izbaci igru u vreme izlaska nove trilogije Ratova zvezda, ne bi li profit bio veći. Što je i bio slučaj, tako da je Star Wars: Battlefront bez obzira na cenu prodat u 14 miliona kopija.
Taj sistem napredovanja je, na sreću, brzo promenjen, a ovaj nastavak je svakako imao šta da ponudi publici. U svemu je bio bolji od prethodnika imao je duplo veću količinu sadržaja, zanimljiviji gameplay, bolju grafiku i postojanje kakve takve kampanje. Ako na to dodamo i dve godine besplatnih ažuriranja igra je zaista uspela da postane savršeno Star Wars iskustvo.
Takođe, u međuvremenu su otkazana 3 visokobudžetna višeplatforsmska naslova i jedna igra za mobilne uređaje. Razlozi za otkazivanje ovih igara su se pretežno svodili na to kako “razvojnom timu treba previše dugo da ih završi”. Tako je bačeno skoro 5 godina rada na tim naslovima i to zbog potrebe pohlepnog rukovodstva da unovči te igre sad i odmah. Uz to ide i podatak da je prilikom dobijanja licence EA ugasio sve projekte koji su bili u toku, uključujući i singleplayer igru o Darth Maul-u i igre pod nazivom 1313 koja je trebalo da se odvija u podzemlju planete Corustant.
Zatim, 2019. izlazi treći u nizu visokobudžetni naslov na kojem je ovaj put radio Respawn Entertainment. Radi se o Star Wars Jedi: Fallen Order, singleplayer igri koja prati događaje nakon trećeg filma u franšizi, Revenge of the Sith. Po dizajnu i gameplay-u dosta podseća na Uncharted serijal, pa je to delimično uticalo da ova igra je vrlo brzo postane hit i nadmaši očekivanu prodaju i koja je prešla cifru od 8 miliona prodatih kopija. Zbog ovakvog uspeha najavljeni su i nastavci od čega bi jedan trebalo da izađe pre isteka licence.
Ovog meseca je izašao još jedan naslov, radi se o Star Wars: Squadrons koji je postigao dobre kritike kod fanova i ispunio očekivanja. Na ovoj igri je radio manje poznati EA studio Motive studios. Naime, radi se o space battles simulatoru koji se odvija u vremenskom periodu tokom slabljenja vladajuće Imperije i uzdizanja Nove Republike, odnosno nakon šestog filma u franšizi (The Return of The Jedi).
EA je najavio da će u naredne dve godine udvostručiti svoje napore što znači da nas do isteka licence očekuju bar još dve igre od čega će jedna najverovatnije biti nastavak Jedi: Fallen Order. Obzirom da ceo DICE studija trenutno radi na novom Battlefieldu, jako su male šanse da dobijemo Battlefront 3. Doduše, ne treba isključiti mogućnost razvoja spin-off igre manjeg obima, koja je čak jedno vreme i bila planirana.
Ta najava u očima javnosti izgleda kao da Electronic Arts pokušava da nadomesti činjenicu da su za 7 godina izbacili samo 4 velika naslova. Ipak, svako ko kritikuje nedostatak igara mora da shvati da ma koliko EA bila velika kompanija ona ne može da postigne onu količinu izdavaštva koju je imao LucasArts. LucasArts se bavio samo izdavaštvom, oni nisu pravili igre, već su drugim studijima davali pravo na to. Zbog toga smo u periodu 2002-2010 imali zlatno doba Star Wars igara, kada su svake godine izlazile barem dve, a neretko i više naslova koji su gotovo uvek radili različiti studiji.
Kada se sve sabere i oduzme, još uvek je rano da se sa sigurnošću donosi zaključak o tome da li će EA zadržati licencu ili ne. Iako je Electronic Arts imao više padova nego uspeha, nakon skandala sa Battlefront II čini se da su pronašli formulu za dobru igru o Ratovima zvezda, a to je da moraju da daju više slobode razvojnim timova pri njihvom radu.
Nakon iskupljenja sa dvogodišnjom besplatnom podrškom u slučaju Battlefront II i odličnim rezultatima prodaje Jedi: Fallen Order, bez obzira na sve skandale, EA je uspeo da zaradi milijarde dolara na brendu Ratova zvezda i vrlo je verovatno da će zadržati licencu za ovu franšizu barem u nekom obliku. Danas, kao i kao i pre 7 godina, EA nema dovoljno jakog konkurenta koji bi sam mogao da bolje odradi ovaj posao, a da pritom ne zapostavi sve svoje serijale i ne usmeri sve svoje resurse u pravljenje igara sa tematikom Ratova zvezda. Pored mogućnosti da će EA nastavi sa samostalnim razvijanjem ovog brenda u svetu video igara u narednom periodu, postoji i šansa da Dizni odluči da ustupi licencu nekolicini studija koji bi se bavili ovom tematikom.