Star Wars: Battlefront 2 je pre par godina doneo par zanimljivih režima igranja, među kojima su bili i svemirski okršaji. U pitanju je igra fokusirana pretežno na kopnene bitke, pa su takvi modovi brzo otišli u zaborav, iako je njihova osnova bila dobra. Očigledno da je Electronic Arts uočio da postoji interesovanje za takvom tematikom, pa su se odlučili za razvoj igre koja će se baviti isključivo svemirskim borbama. Projekat je bio poveren manje poznatom studiju EA Motive, a posle dosta spekulacija publika je saznala da se igra zove Star Wars: Squadrons.
Kao što ste možda i upoznati, retko se u svojim recenzijama osvrćem na priču u video igrama, osim ako me radnja baš ne impresionira. Npr. prošlogodišnji Fallen Order je na pravi način uspeo da mi privuče pažnju, dok ovogodišnji Squadrons po tom pitanju nije ni malo primamljiv. Singlplejer kampanja je podeljena na tri jednostavna dela: 1) Hangar – mesto gde se uređuju i biraju svemirski brodovi i odakle kreću misije, 2) mini-filmovi – odnosno kraći klipovi koji bi trebalo da bolje dočaraju sama dešavanja i 3) akcija – letenje, pucanje i rešavanje konkretnih misija. Prema ovom redosledu se odvija značajan deo igre i ne očekujte preterana odstupanja od toga.
Iz takvog redosleda dešavanja proističe i očigledna monotonost u narativu igre, zbog čega sam dosta toga preskakao. Ono što sam primetio jeste da je radnja utemeljena na konvertitstvu jednog člana Imperije, koji igrom slučaja prelazi u redove Alijanse. Prema tome, igra je postavljena tako da se u jednom trenutku borite pod okriljem Alijanse, dok u drugom rešavate probleme kao pilot Imperije.
Pred početak misije potrebno je u hangaru da se preuzmu informacije o zadacima i aktuelnim dešavanjima. Nakon toga se bira tip letelice (bombarder, lovac, pomoćni itd.), kao i različiti dodaci koji će se ugraditi u nju. U zavisnosti od toga šta odabere za svemirski brod, moći ćete npr. da se brže krećete ili da bolje izbegavate neprijateljsku paljbu. Takođe, izbor opreme utiče na to kakva ćete oružja ispaljivati i kakvu ćete zaštitu imati. Zadaci su obično jednostavni i jednolični, no ovaj problem je delimično rešen putem kvalitetnog gejmpleja.
Standardni brodovi imaju dva tipa energije o kojoj mora da se vodi računa – energija kojom se brod kreće i energija kojom se ispaljuju projektili. U zavisnosti od situacije potrebno je da se balansira datom energijom na pravi način, a singlplejer kampanja nudi adekvatno vežbu za to. U pitanju je odličan dodatak koji proširuje mogućnosti i utiče na to da okršaji budu interesantniji i uzbudljiviji, naročito u multiplayer režimu. Bitno je da ne vozite samo u krug i da rokate po drugima, kao što je to slučaj kod mnogih arkadnih igara, već da vodite računa o indikatorima sa kontrolne table broda. Tamo ćete naći razne informacije, među kojima su brzina, kao i trenutno stanje municije i ostale opreme.
Squadrons je kompaktibilan i sa VR uređajima, pa je zbog toga odlučeno da se celokupna radnja odvija iz prvog lica. Način igranja je prilagođen igrama sa takvom podrškom, pa tako u hangaru nećete moći da se slobodno krećete, što je donekle i dobro. Mislim da bi inače to mesto bilo preplavljeno mnoštvom gluposti, pa bi singleplayer kampanja trajala duže nego što bi trebalo. Prema tome, pretpostavljam da je užitak mnogo bolji kada se na glavu stavi “virtuelna realnost”, ali i ovako igra uspeva da privuče pažnju svojim atipičnim gejmplejom. Iako se radi o nešto jeftinijoj Star Wars igri, ipak za višu ocenu je potrebno da razvojni tim učini bogatijom multiplayer sekciju za još koji mod.
Autor teksta: Filip Kojić