Trials of Mana predstavlja 3D rimejk akcione RPG igre Seiken Densetsu 3 – starijeg naslova iz 1995. godine. Sve do 2019. godine igra je bila isključivo dostupna japanskoj publici, a stvar se promenila izbacivanjem Collection of Mana za Nintendo Switch. Iako se radi o pristojnom rimejku, ovaj naslov je izašao u pogrešno vreme, odnosno ostao je u senci velikog Final Fantasy VII rimejka.
Igra prati priču, likove, dešavanja originalne igre, ali je struktura prebačena u 3D svet. Trials of Mana na PlayStation 4 konzoli izgleda solidno, ali ne može da se meri sa najnovijim visokobudžetnim naslovima. Svet poseduje određeni šarm, kao i likovi u njemu, ali interakcija igrača sa okolinom je veoma sterilna. Na početku igre potrebno je da odaberete vašeg heroja i dva saputnika koji će vam pomagati u nezgodnim situacijama. Za svakog lika je odrađen poseban uvod, odnosno sudbonosan momenat koji ga je naterao da krenu u avanturu. Perspektiva i tok radnje je drugačija u zavisnosti od toga koga ste izabrali.
Dijalozi su uglavnom dosadni i usporeni, a gluma je veoma tanka, barem što se tiče engleske sinhronizacije. Na svu sreću, veći deo igre ćete provesti u istraživanju i borbi, a oba aspekta su solidno odrađena. Istraživanje se uglavnom svodi na to da igrač poseti grad, mesto gde može da se naoruža se i opremi, a da onda zatim krene na put, gde ga čekaju neprijateljski raspoložen živi i neživi svet. U dungeonima atmosfera je napetija i zabavnija, posebno u sekcijama gde se javlja boss bitka. U drugom naselju stvar je slična – odatle započinjete iznova sličnu avanturu. Iako je u pitanju po malo dosadan narativ, radnja nije previše razvučena.
Što se tiče dužine same igre, potrebno je otprilike tridesetak sati da bi se igra završila sa jednim herojem. Pošto je radnja za svakog lika drugačija, kod igrača lako može da se javi želja za ponovnim prelaženjem, što nije tako česta pojava kod današnjih igara. Po pitanju akcije, Trials of Mana se svodi na par jednostavnih komandi, a navigacija je pregledna i veoma jasna. Svaki heroj poseduje light i heavy napade, čija primena zavisi od situacije i tipa protivnika. Odbrana je klasična i svodi se na izbegavanje neprijateljskih udaraca i projektila. Napretkom ćete otključavati dodatne klase koje vam omogućavaju specijalne veštine i magije, čime sistem borbe poprima drugačiju i ozbiljniju dimenziju.
Iako je u pitanju 3D rimejk klasične japanske RPG igre, Trials of Mana je uspeo da zadrži strukturu originala. Nažalost, rezultat toga su neupečatljivi likovi uglavljeni u dosta zastareli koncept. Ono što igru održava u životu jeste interesantan i osvežavajuć gejmplej, a akcija postaje posebno interesantna onda kada se otključaju dodatne sposobnosti za likove.