Iz razvojnog tima Milestone, čuvenog po trkačkim igrama vezanim motore, došao nam je treći deo RIDE franšize. Za razliku od dosta poznatijeg MotoGP serijala koji je isključivo simulacija, RIDE pokušava da pronađe balans između realizma i zabavnog karaktera arkadnih trkačkih igara.
Igrač počinje svoju RIDE karijeru tako što pravi sopstvenog avatara koji može da poseduje čak 230 motora od 30 različitih proivođača, a svi su uključeni u osnovnu igru i ne moraju zasebno da se plate. Pošto je igra predstavnik trkačkih simulacija, jako su važne osnovne karakteristike motora, poput brzine, ubrzanja i težine, pa je potrebno određeno poznavanje motora. Dobra stvar je što laici mogu da na lak način nauče puno o motorima jer su na lep način predstavljeni, pa je tokom učitavanje trke prikazano dosta informacija o konkretnoj vožnji.
Tutorijal nije osmišljen na najbolji način i ne pruža novajlijama mogućnost da nauče osnovne, poput skretanja i kočenja, već se sve prenosi na učenje kroz trkanje. Ovo je nažalost nešto što karakteriše sve igre razvojnog tima Milestone. Veliki deo vremena u trkama provešćete u padanju i guranju drugih motorista, dok ne naučite staze kako treba. Rewind opcija (vraćanje vremena) dosta pomaže pri vežbanju, kao i mnoge olakšice koje mogu da se podese u opcijama. U solo režimu najviše smeta AI koji se ponaša neprirodno i za koga ponekad ne važe ista pravila fizike, kao i za vas.
Igra postaje zabavna onog trenutka kada se nauče staze, ali i različiti pristupi vožnji. Takođe igranjem se dobijaju određeni krediti sa kojima mogu da se otključaju nova vozila, pa vas na taj način igra nagrađuje, što je mnogima poznato i kod drugih trkačkih igara. Singlplejer režim kod mene nije uspeo da stvori veliku želju za napredovanjem u karijeri, prvenstveno zbog jednoličnosti, ali i zbog ne tako sjajne grafike. Nisam u pravom životu imao prilike da vozim motor, pa nisam merodavan da tvrdim da li je osećaj vožnje realističan, ali zaista tako deluje. U odnosu na prošle delove igra je dosta uznapredovala, ali zbog slabog budžeta koji je na raspolaganju razvojnom timu ovaj naslov nikad neće biti cenjen kod širokih narodnih masa.
Autor teksta: Filip Kojić
Za potrebe testiranja, igru ustupio ComputerLand.rs