Nova revolucionarna tehnologija za osvetljenje prikazana na GDC 2018

Nvidia i Microsoft su se udružili na Game Developer Conference 2018 da prikažu Nvidijinu novu tehnologiju, Ray Tracing. Kompanija očekuje da će ovo biti novi veliki korak napred za grafiku u video igrama. Već duži vremenski period povećanje rezolucije i broja poligona ne daje izvanredne rezultate , pa je razvojni tim odlučio da svoju pažnju usmeri na osvetljenje i na taj način pokuša da poveća realnost grafičkog prikaza.

Kada se iskoristi kako treba, ova nova tehnologija izgleda stvarno neverovatno i revolucionarno. Na konferenciji je bilo prikazano nekoliko demonstracija zasnovanih na ovoj tehnologiji, ali je najveću pažnju privukao Star Wars tech demo. Sve što možete da vidite u sledećem videu je urađeno uz pomoć grafičke kartice u realnom vremenu, što znači da ništa nije bilo renderovano pre prikazivanja klipa.

Šta je to Ray Tracing? Prosto rečeno, ova tehnologija je napredan način renderovanja osvetljenja i senki, koja nije potpuno nova: koristi se već neko vreme da obezbedi da se CGI u filmovima uklopi sa okolinom. Ona je ranije zahtevala ogromne servere i mnogo vremena za rendering, ali sa novom DirectX 12 Ray Tracing tehnologijom koju je Nvidia razvila u saradnji sa Microsoftom, ona teži da postane komercijalno upotrebljiva u realnom vremenu.

U početku, ova tehnologija će se koristiti samo od strane developera ove dve kompanije. Na demou je pokazano kako se osvetljenje za koje je nekada bilo potrebno 45 minuta, sa unapređenom tehnologijom se renderuje za samo 3 minuta (tj. 15 puta brže!). Kraljni cilj je da se ova tehnologija uvede i za širu publiku – predstavnici Nvidije su rekli da ako se nastavi razvoj tehnologije vezane za grafičke kartice ovom brzinom, možemo da očekujemo da se ova tehnologija vrlo brzo pojavi u rukama kupaca.