Postoji mali broj tuča koje izuzetno cenim, a ako bih morao da biram omiljenu, to bi sigurno bio Mortal Kombat – franšiza koja je uspela ne samo da opstane, već i da bude aktuelna i veoma igrana skoro 30 godina. U toj gomili igara mnoštvo naslova sam propustio i potpuno zaboravio, ali oni najbitniji su mi ostali urezani u sećanju, zato što se radilo o igrama koje su imale autentičnu atmosferu i nesvakidašnje likove. Takođe, kao klinac jedini film koji sam mogao da gledam, a da je rađen na osnovu video igre, bio je upravo Mortal Kombat.
Serijal je kroz dugi niz godine doživeo mnoštvo promena, a najznačajnija izmena je definitivno ona iz 2011. godine. Zahvaljujući NetherRealm Studiosu, koji je uložio puno truda u razvoj serijala, Mortal Kombat je ponovo dobio na značaju, tako što je igra uspela da uskladi prepoznatljiv koncept iz devedesetih i trenutne potrebe novih generacija.
Mortal Kombat 11 trenutno ima oko 25 dostupnih boraca za igranje, a svaki od njih pruža različit doživljaj, što prvenstveno zavisi od vaših ličnih preferencija. Ako npr. volite tabanje na blizinu, likovi poput Jaxa i Shao Kahna transformišu svoju snagu u vašu pobedu. Roster je veoma interesantan i šarenolik, ali je upadljivo odsustvo Reptila, čiji je odlazak nadoknađen novim likovima. Igra nije zaboravila omiljene borce, pa su i dalje tu Sub-Zero, Scorpion i Raiden. Mnogi borci koji nisu bili zanimljivi u prošlosti dobili adekvatna osveženja u vidu boljih poteza i udaraca, kao i tečnijih animacija.
Borbeni sistem je promenjen u odnosu na prošle delove, pa umesto X-Ray poteza tu je Fatal Blow – potez koji može da se aktivira jednom u toku meča pred samu smrt. Ako se uspešno izvede nad protivnikom, može da potpuno preokrene rundu i tako pruža poslednju šansu igraču da se isčupa iz nezgodne situacije. Iako protivniku nanosi grdnu štetu, u dosta slučaja Fatal Blow uliva lažnu nadu, jer veći deo meča treba i mora da se svodi na primenu dobre kombinacije udaraca. Takođe uz pomoć parametara za napad i odbranu igrač može da izvede veličanstvene i jake poteze koji su od velikog značaja za dalji tok meča. U trening sekciji mogu da se uvežbaju osnovni kombo udarci koji su veoma korisni, naročito kada treba da se savladaju ljudi koji spamaju jedan te isti potez.
Ono što definitivno ovaj serijal čini posebnim jeste fatality – potez koji se izvodi kada je protivnik praktično pobeđen. Svaki borac ima svoj poseban fatality koji je monstruozno osmišljen, a vizuelno izgleda poprilično ludo. Posebno se ističu animacije krvi koje poput lave iz vulkana šikljaju na sve strane. Kod likova može da se izmeni mnoštvo stvari, poput odeće, dodataka, oružja, pa i samog izgleda. Takođe, za svakog borca mogu da se otključaju i novi intro i outro video klipovi. Sva ta oprema može da se dobije preko Towers of Time moda ili otvaranjem kutija uz pomoć Kombat Koinsa u Krypti. Veoma zamara ta priča oko otključavanja dodataka jer se ispostavlja da je u pitanju preveliki grind.
Priča je kretenska kao i uvek, ali je predstavljena na smešan i zanimljiv način kroz četvoročasovnu kampanju. Grafički igra izgleda savršeno, pogotovu po pitanju dizajna likova i animacija. U Towers of Time modu postoji mnoštvo različitih tipova mečeva, a svaki traži da pobedite određen broj boraca uz zadate uslove. Što se tiče onlajn borbi, postoji dosta modova koji znatno proširuju igru, a najbolje od svega je to što ne postoje nikakvi problemi sa konekcijom, niti sa učitavanjem mečeva. Mortal Kombat 11 predstavlja fantastičnu tabačinu današnjice, koja nudi veliki spektar interesantnih likova i fantastičnih poteza, ali i pregršt novih modova i izazova. Ako izuzmemo odvratan grind koji tera igrača da posvećuje vreme nepotrebnim stvarima, Mortal Kombat 11 predstavlja verovatno najbolji deo u franšizi staroj skoro 30 godina!
Autor teksta: Filip Kojić
Za potrebe testiranja, igru ustupio CD MEDIA.