Isto kao i Sauronu u filmu/knjizi Gospodar Prstenova, zadat je još jedan snažan udarac loot boxovima. Šest meseci nakon izlaska Shadow of War, Monolith studio (kompanija koja je napravila obe Middle Earth igre) je izjavila da uklanja war chestove kao i sve tragove mikrotransakcija iz igre. Doduše, potrebno je još malo da se sačeka da Srednja zemlja bude oslobođena od zla još jednom, pa će prema najavi ceo sistem biti izbačen 17. jula.
Loot boxovi u Shadow of War-u su bili oštro kritikovani kada je igra izašla. Sistem je od početka bio smišljen tako da natera igrača da skrati svoje vreme provedeno u igri i kupi neke od loot boxova. To je veoma loše uticalo na jedan od glavnih sistema igre, Nemesis sistem. Ako neko nije igrao neku od igara, u suštini, to je sistem u kome je svakom ork neprijatelju data ličnost i svaki od njih je napravljen tako da se stekne utisak da je unikatan. Jedna od najboljih stvari u igri je bila da igrač može da regrutuje te neprijatelje u svoju armiju i onda zajedno sa njima da ide u lov na druge orkove. Taj sistem je jako narušen kada je stavljena mogućnost da se orkovi kupe pravim novcem.
Kritika mikrotranskacija se konstantno zanemaruje pošto u suštini igrač ne mora da ih kupuje. Igrač je u mogućnosti da završi celu igru bez kupovine ovih “dodataka”. Problem je nastao kada je pravi kraj igre bio zaključan iza velike količine sakupljanja orkova i ostalih resursa. Naravno, igrač je podstaknut da sve to prevaziđe i odmah predje igru ako odvoji malo svog novca. Drugi problem je što su se svi orkovi prenosili u multiplayer, pa su igrači koji su plaćali mogli brže da osveže svoju armiju.
Monolith je nagovestio da će ceo taj deo biti promenjen. Uvode se i novi delovi priče, a obećano je i koherentnije narativno iskustvo. Biće dodato i nekih promena Nemesis sistemu, novi skinovi, promene u sposobnostima glavnog lika, promene opereme i napredovanja u igri. Sve ove promene će biti dodate u isto vreme kada se dogodi i izbacivanje mikrotransakcija, 17. Jula.
Nakon promena mikrotransakcija u Star Wars Battlefront 2 lepo je videti da igrači nisu odustali od rata na loot boxove. Iako zakoni za regulaciju loot boxova na Havajima nisu prošli i stupili na snagu, developeri su nakon ogromnog negodovanja cele publike i dalje uplašeni da implementiraju loot boxove u svoje igre.
Iako sam veliki protivnik mikrotransakcija, dokle god one ne utiču na samu igru smatram da se mogu tolerisati, ali kada i pored kupovine igre ona dozvoljava da igrači koji su spremni da daju dodatan novac da skrate sakupljanje resursa ili daju prednost takvim igračima, mislim da tu treba da se povuče linija i ne dozvoli da igre koje mogu da budu odlične budu sputavane takvim sistemima.