Mitologija je jedna od najčešće korišćenih ideja za kreiranje video igara, ali ako se izuzme Witcher serijal, imali smo manjak kvalitetnih naslova zasnovanih na slovenskoj. Za sve nas koji smo odrasli na ovim područijima, znamo da postoji mnogo dobrih priča koje bi bile odlične za adaptaciju. Rumunski studio, Breadcrumbs Interactive, je uspeo da na pravi način oživi stare slovenske bajke u obliku video igre.
Yaga je topdown hack and slash igra koja vas stavlja u ulogu Ivana, jednorukog kovača koji nikako ne može da pobegne od svoje loše sreće. Car ga šalje da pronađe zlatnu jabuku koja daje nadljudsku snagu, dok ga kroz pustolovine prati i savetuje misteriozna Baba Yaga. Pored glavnog zadatka, u svetu postoji dosta nasumičnih događaja koji su veoma zanimljivi i zabavni, a ne odnose previše vremena.
Postoji četiri načina na koje možete da igrate: pravedan, sebičan, agresivan i budalast. Ovo značajno utiče na pravac igranja, a generalno se odnosi na odluke koje birate u toku avanture. Dijalozi su tako napravljeni da nije očigledno kako će jedna od opcija uticati na dalji tok igre. Svaki problem u Yagi može da se reši na više načina, što je dodatni razlog za ponovni prelazak igre. Kada izaberete jedan put, poželjno je pridržavati ga se zato što svaki izbor, koji nije dosledan vašem liku, može značajno da poveća lošu sreću.
“Loša sreća” je jedna od glavnih mehanika igre, koja se puni skoro svakom akcijom, od uzimanja hrane, pa do odabira pogrešnih odluka. Da biste se nje otarasili nepohodno je da date malu svotu novca svešteniku. Kada loša sreća pređe određeni nivo, počinje da vas juri zla veštica koju je gotovo nemoguće ubiti, pa je potrebno stalno biti na oprezu da do toga ne dođe.
U ispunjavanju carevih hirova od pomoći vam je vaš čekić i veliki asortiman različitog oruđa koji možete da koristite umesto izgubljene ruke. Oni obuhvataju sve od točka kolica koji se koristi kao štit, pa do vile koja služi za hvatanje protivnika. Različiti metali koje nalazite mogu da se iskoriste da se naprave bolje verzije oruđa, ali za razliku od osnovnih, ova mogu da se slome. Međutim, pošto je mala razlika između običnih i napravljenih, na polovini igre sam prestao da kujem oruđa.
Protivnici obuhvataju različite bandite, “nečista” stvorenja i veliki broj paukova. Neki od njih su preterano jaki, pogotovo kad se odjednom 5-6 protivnika zaleti na vas. Pauci su pogotovo dosadni pošto mogu da nanesu veliku štetu i neverovatno su brzi. Bossovi u igri su veoma laki i ne predstavljaju veliku prepreku. Borbe vrlo brzo postanu monotone, pošto se iza svakog ćoška nalazi velika grupa neprijatelja, a mape uopšte nisu male.
Miks slovenske folk i elektronske muzike neverovatno dobro funkcioniše u borbama, a dok istražujete svira tradicionalnija muzika. Retko koji studio, a pogotovo manji, uspeva ovako dobro da ukompunuje muziku. Čak i da ne probate igru, toplo preporučujem da poslušate rumunsku grupu Subcarpați koja je zaslužna za dobru muzičku podlogu.
Yaga je veoma dobro osmišljen naslov koji odaje osećaj prave slovenske bajke. Međutim, previše učestale borbe posle kratkog vremena postanu monotone. Ako možete da pređete preko toga, igra ima da ponudi veoma bogato narativno iskustvo u kojem svaka odluka ima svoj uticaj na igru. Očekujem velike stvari od ovog rumunskog studija u budućnosti nakon ovog solidnog naslova.
Autor recenzije: Milan Popović