Izdavač Devolver Digital i razvojni studio Croteam su objavili “story trailer” za Serious Sam 4. Naime, čovečanstvo je pod opsadom […]
U maju su Croteam i Devolver Digital objavili vest da će Serious Sam 4 izaći za Steam i Google Stadia […]
Serious Sam 4 je već neko vreme u razvoju, a Croteam je odlučio da nas časti novim trailerima i okvirnim […]
Od izlaska trećeg dela prošlo je skoro sedam godina, pa je na radost svih ljubitelja serijala došlo konačno vreme da […]
Serious Sam je bez sumnje najznačajniji serijal napravljen na prostoru bivše Jugoslavije, a u svetu važi za jedan od revolucionarnih naslova u polju FPS igara. Franšiza je imala svoje uspone i padove – za mene je svakako najznačajniji prvi deo, a pojavom trećeg dela 2011. godine, igra je izgubila na prepoznatljivosti. Devet godina kasnije, pred izlazak četvrtog dela, vratila mi se nada da igra može da se vrati korenima. Snovi su se delimično ostvarili – stvari su krenule nabolje u odnosu na prošli deo, šmek keca je tu, ali tehnički problemi, kao i neki sistemi znaju da pokvare celokupan užitak.
Dešavanja su većim delom smeštena u Italiji i Francuskoj, gde su napravljene interesantne arene za borbu protiv vanzemaljaca. Bitke na ogromnim prostorima, poput velikih trgova i poljana, su ono što igru čini prepoznatljivom i zanimljivom. Za potrebe četvorke, hrvatski razvojni tim je pripremio sistem po imenu Legion – poboljšanje koje je trebalo da obogati franšizu bojnim poljima sa hiljadama boraca. Stvari nisu ispale onako kako su prvobitno prikazane. Tačno je da na mapi ima dosta više neprijatelja, ali bitke te magnitude se javljaju samo na početku i kraju igre.
Misije su koncipirane tako da se sastoje iz glavnog i sporednog zadatka, a za njihovo rešavanje je potrebno da se ide od tačke A do tačke B i da se tamane horde vanzemaljaca. Prelaženjem sporednih zadataka dobijate dodatna oružja i napravice, pa je veoma korisno da se rešavaju zbog kvalitetnih nagrada. Arsenal je sastavljen od pištolja, sačmara, automatskih pušaka, pa sve do minobacača, topova i oružja za masovno uništenje. Malo mi je zasmetalo što se pojedina oružja repetiraju, poput automatske puške, ali sam generalno zadovoljan celokupnom ponudom. Voleo bih da su uveli slajdovanje i hukovanje (ne računajući ono pred kraj igre) jer bi to igru obogatilo modernim načinom igranja.
Iako je grafika loša, ono što igru čini nepodnošljivom je loša optimizovanost. Popravljeno je dosta bagova i problema koji su se javili po izlasku, ali je nažalost FPS i dalje daleko od konstantnog. Meni ne smeta što je igra vizuelno zastarela, ali me boli to što prioritet nije bačen na stabilnost i fluidnost. Akcenat je stavljen na neke pogrešne stvari, poput promovisanja pojedinih sporednih likova, dok je Serious Sam izgubio na “zajebanom” izgledu. Saundtrek odlično pumpa adrenalin tokom svake borbe, dok su zvučni efekti eksplozija i pucnjeva solidni. Igra bi prodisala ako bi se otklonile tehničke poteškoće, a verujem da će to Croteam vremenom ispraviti. Nadam se da će pojedini nivoi, poput onog na livadama Francuske, biti obogaćeni većim brojem protivnika.
Autor teksta: Filip Kojić
Za potrebe testiranja igru obezbedio: Croteam