Ni no Kuni II: Revenant Kingdom

Platforma: PC PlayStation 4
Datum izlaska:23. Mar. 2018
Izdavač:,
Razvojni tim:
Žanr:
7.8

Ni No Kuni 2: Revenant Kingdom je igra koja pripada JRPG žanru i ukoliko niste upoznati  sa prethodnim delom ove igre, prva stvar koju ćete primetiti kada se upustite u avanturu je njen definitivno specifičan grafički stil. Ako ste kojim slučajem fan anime filmova Ghibli studija, primetićete da postoji velika sličnost između stila u Ni no Kuni i radova ovog studija. Postoji i dobar razlog, umetnici iz ovog studija su zaslužni za izgled ove igre. Takav stil utiče tako da se svet Ni No Kuni-ja i likovi koji ga popunjavaju definitivno ističu od drugih naslova koji su skoro izašli. Ovo je jedan od, ali ne i jedinih, aduta kojim ova igra raspolaže.

Umetnički stil studija Ghibli je izvanredan kao po običaju

Ruku pod ruku sa izgledom idu ambijent i muzika kojim igra raspolaže. Dovoljno je reći da ovaj naslov ne razočarava ni u ovom segmentu – nijednom u toku igranja nisam osetio da se zvuk ne uklapa u okolinu i postoji sasvim dovoljno varijacija u saundtreku po različitim zonama, te repetitivnost nije problem.

Glasovi likova su poprilično dobri i na japanskom i na engleskom jeziku – kada postoje! Objasniću detaljnije – likovi imaju glas samo na nekim određenim, “bitnim” delovima u priči. Ostatak vremena, likovi samo mumlaju generalne fraze/reči. (npr. “mhm, da”,o, ne” itd.). Po mom mišljenu, ovo je jedna velika mana i ukoliko želite da se potpuno uvučete u ovaj svet – to će biti otežano manjkom potpuno odglumljenih scena i konverzacija. Emocije i namere likova, koliko god su sa grafičke strane prikazane adekvatno, nisu upotpunjene glasom.

Ovo ostavlja svoj uticaj na priču tj. definitivno otežava praćenje priče jer sav vaš fokus u momentu mora da bude na tekstu na kojem definitivno nisu štedili. Ukoliko ne volite da čitate previše dok igrate, a želite da pratite priču, ovo može da predstavlja problem.

Ako ste propustili prvi deo u serijalu nećete imati poteškoća sa praćenjem priče jer nemaju dodirne tačke. Centar radnje je mladi princ Evan koji je nakon neočekivane smrti svoga oca prerano postao mladi kralj Ding Dong Dell-a. Ulazite u svet nakon što nam je objašnjeno da postoji veza između dva sveta (našeg, i Evanovog) i kada se pred Evanom, neobjašnjivo, teleportuje drugi lik (Roland) koji je u fokusu priče. On je iz našeg sveta i predsednik je neke države – nije bilo naglašeno koje, ali postoje naznake da je to Japan. Ovo sve naravno zbunjuje mladog Evana, ali obojica imaju većih briga. Evanovo kraljevsto doživljava bunu i postoji meta nad njegovom glavom.  Roland, iako u tuđem okruženju, pomaže mladom kralju da izvuče svoju glavu. U tom procesu Evan gubi svoje kraljevstvo, i nakon što je izgubio jednu dragu osobu u napadu, zakleo se da će izgraditi novo kraljevstvo i da će zavesti mir u svom svetu. Roland odlučuje da mu pomogne i oni se zajedno upuštaju u dugu i mukotrpnu avanturu.. Iz ovoga se može zaključiti da je priča, u kontrastu za izgledom, mnogo mračnija, a miran i opuštajući svet dobija dozu opasnosti.

Higgledy su ova mala šarenolika stvorenja koja možete skupljati u toku avanture

Bio bi red da pomenem i kako izgleda gejmplej ove igre. U suštini, ako ste igrali prvi deo, ovde vas čeka mnogo drugačiji combat sistem zato što je prethodnik podsećao na Pokemone tj. odigravao se u potezima i u hvatanju “životinjki” koje su pomagale u borbi. Ovde je taj sistem zamenjen “Higgledy”-jevima, koji su mala stvorenja koja predstavljaju elemente sveta koji su dobili život. Zamenjen je i potezni sistem borbe, a Ni No Kuni 2 je dobio isti tretman kao što je i Final Fantasy XV – tj. sistem borbe je postao real time action. Ono što vredi napomenuti je da u jednom trenutku u sastavu vaše družine moguće držati tri lika, a možete imati i više od toga na raspolaganju. Takođe, možete koristiti svakog od njih jednostavim klikom na dugme, svi imaju svoje sposobnosti i svoj tip oružja koji im odgovara što daje dozu varijacije. Higglediji takođe pomažu svojim prisustvom i u toku bitke stvaraju krug na zemlji u koji kada uđete dobijate bonus ili skidate protivniku više helta. Njih možete imati 4 u jednom trenutku, a postoji ih oko 100 različitih koje možete skupiti što znači da će biti potrebno dosta vremena da biste ih skupili sve.

Prikaz real time action sistema borbe koji je veoma nalik Final Fantasy XV

Ono što mi je zasmetalo je to što ne postoji izbor težine i combat je u 90% slučajeva prilično lak. Ima momenata kada je teži, a to je uglavnom u bitnim bitkama koje su veće i po samim neprijateljima i po potezima kojima raspolažu. Svakako, većina ljudi može da odradi bitke i da pređe igru bez većih poteškoća.

Pored toga, postoje aktivnosti van bitke, a kretanje se izvršava u dva moda. Prvi mod je na “mapi” koja predstavlja umanjen svet na kojem se kreću čibi verzije likova. Nasumični “encounteri” ne postoje, ali mogu da vas pojure neprijatelji  koje možete da izbegnete ako ih ugledate na vreme. Drugi mod je kada ste “unutra”, gde izgledate normalno i uglavnom imate cilj da nađete nekoga ili nešto i skoro definitivno ćete imati bitke usput. Naglasio bih da ukoliko ste mnogo jači od neprijatelja u vidu nivoa, nećete izazvati bitku samo svojim prisustvom, što je obično slučaj. Svet je popunjen kovčezima i itemima koje često možete naći u izobilju, a to dosta olakšava pronalaženje retkih resursa i dobro popunjava okolinu.

Takozvani overworld, tj. umanjen svet za putovanje između udaljenih lokacija u kojem upravljate “čibi” verzijama likova

Još jedna aktivnost koja je bitan deo igre je “strateški” deo pravljenja kraljevsta – oslobađanje teritorije, u kojem ste takođe čibi verzije, gde vodite male vojske koje se automatski bore pri vašem približavanju. Postoje jačine i slabosti u tipovima vojske (konjica, pešadija, strelci itd.) i zanimljive građevine koje daju bonuse.

Nakon što dešavanja u igri odmaknu, mladi kralj i njegova družina pronalaze dobro mesto gde mogu da počnu da grade potpuno novo kraljevsto. Umesto da pokušaju da povrate staro kraljevstvo, oni grade mali zamak koji otvara gomilu novih sistema kao što su: base building (pravljenje i širenje zgrada koje čine kraljevstvo, što doprinosi tome da će ljudi iz celog sveta čuti za vas i vaša dela), crafting (koji se sastoji od pravljenja oružja, magija, higgledijeva, hrane i materijala) i side questova (koji se malko razlikuju od klasičnih side questova). Side questovi imaju jako bitne nagrade tj. njihovim završetkom dobijate nagradu u vidu novog podanika od kojih svaki ima specijalizaciju za određen tip posla koji mogu da vrše u zgradama napravljenim u kraljevstvu. Neki od zahteva ove vrste questova može zahtevati da ubijete nekoliko generičkih stvorenja, da donesete retki materijal ili da ubijete “elitnog” neprijatelja. Uz ovakav zadatak se često odvija i manja, sporedna priča ili čak možete naići na druge likove. Na nekim segmentima postoje i logički orijentisani problemi koji se svode na zagonetke i mozgalice, ali je to veoma retka pojava.

Nijedan od ovih sistema nije suvišan, već svaki od njih ima smisla u kontekstu sveta i priče i postoji fluidnost između njih. Pored toga, dovoljno često variraju i motivišu vas da se vratite na stare lokacije jer će ljudi vremenom čuti za vas i želeti da vam se priključe. Jedina zamerka koju imam je to što dobar deo itema koje dobijate i skupljate u početku igre izgledaju potpuno beskorisno i ako niste pročitali da su u pitanju crafting itemi verovatno biste ih prodali. To je sve posledica kasnog uvođenja crafting sistema tj. tek nakon 10-ak sati kampanje, tako da neko ko nije iskusan u RPG žanru bi definitivno sebe uskratio za krucijalne materijale.

Zamak u kojem se otvara veliki broj sekundarnih sistema

Sve u svemu, jako sam zadovoljan vremenom koje sam uložio u ovaj naslov. Cena igre je ista kao i cena bilo koje AAA igre, što znači 60 evra. Ova cena se isplati samo ukoliko ste hardkor fan ovakvih tipova igrica (dodao bih da sam ja jedan od njih). Za sve ostale fanove RPG žanra ili one koji tek hoće da se oprobaju u njemu, preporučujem da sačekaju popust. Najveći razlog koji utiče na ovu konstataciju je činjenica da naslov ovako kvalitetne produkcije zaslužuje da ima full voiceover, a to je uticalo i na ocenu jer bi na taj način igra bila veoma blizu ocene 9. Likovi, ambijent i svet su predivni, sistemi su odlični i nisu dosadni, ali definitivno sve to pada u vodu kada priču pratite sa dosadnim text boxom umesto da uživate u dobroj animaciji koju prati kvalitetna glasovna gluma.

Autor teksta: Aleksandar Bursać

Sistemska zahtevnost

Minimalna

CPU:Intel Core i5-4460 / AMD FX-6300
Grafička:NVIDIA GeForce GTX 750 Ti / AMD Radeon R7 260x (VRAM 2GB ili više)
RAM:4 GB RAM
HDD:40 GB slobodnog prostora
OS:Windows 7 SP1 64bit, Windows 8.1 64bit Windows 10 64bit
DirectX:11.0

Preporučena

CPU:Intel Core i7-3770 / AMD FX-8350
Grafička:NVIDIA GeForce GTX 970 / ATI Radeon R9 series (VRAM 3GB ili više)
RAM:8 GB RAM
HDD:40 GB slobodnog prostora
OS:Windows 7 SP1 64bit, Windows 8.1 64bit Windows 10 64bit
DirectX:11.0
7.8
Pozitivno:
  • Priča je ozbiljnija od izgleda sveta
  • Likovi, ambijent i svet su predivni
  • Odlični sekundarni sistemi koji se dobro nadovezuju na postojeće
  • Umetnički stil studija Ghibli je izvanredan
Negativno:
  • Nedostatak potpune glasovne glume otežava praćenje priče
  • Ne postoji način da podesite težinu igre
  • Potrebno je dosta vremena da otključate sve sekundarne sisteme