Svi ljubitelji Mass Effecta bi voleli da naš pregled sadrži pozitivno mišljenje o najnovijem delu po imenu Andromeda, ali nažalost igra se pokazala kao najgori naslov u franšizi. Serijal je sa trojkom krenuo silaznom putanjom, a sa najnovijom Andromedom se potpuno raspao.
Čini se da je igra donekle kopija Dragon Age Inqusitiona. Prošli Mass Effect delovi su imali mnogo uzbudljiviju priču i tečniji gejmplej. Igrač dosta vremena provodi u prelaženju velikih rastojanja od tačke A do tačke B, a da ga pritom ništa ne privuče i udubi u atmosferu. Za vreme te šetnje uglavnom traga za jednim te istim predmetima i uz pomoć skenera istražuje raznorazne objekte. Momenti akcije su zamorni i ne pružaju nikakav užitak. Igra sebe naziva RPG-em, ali više podseća na običan, tupavi šuter.
Glavna priča je slaba i ne uspeva da privuče pažnju, iako je tema zanimljiva, a fokusirana je na istraživanje planete za buduće naseljavanje. Razlog zbog čega je tako verovatno leži u lošim dijalozima. Prvobitni scenaristi nisu bili unajmljeni za ovaj deo, pa je verovatno to jedan od očitih razloga zbog čega je i priča tanka. Izbor odgovora za vreme razgovora se uglavnom svodi na izbor od dva i na momente ne daje mogućnost logičnog odgovora. Likovi u igri nisu živopisni i ne ostavljaju nikakav poseban utisak. Prvi i drugi deo Mass Effecta su uspeli da nas upoznaju sa par interesantnih likova. Andromeda u tome ne uspeva jer su animacije i dizajn likova potpuno loše urađene. To možda može da se pripiše i tome što igra ne koristi više Unreal Engine, već Frostbite 3. Jedino što atmosferu igre drži jeste lepo urađena okolina i dobar saundtrek.
Celokupna slika igre je loša i ovo je verovatno najveće razočaranje ove godine za sada. Mass Effect Andromedu je loša igra i slabo šta je povezuje sa prethodnim delovima – od ljudi koji su radili na njoj, scenarista i dizajnera, pa do priče i atmosfere, kao i gejmpleja. Ostaje nam da sačekamo Cyberpunk 2077 i da vidimo kako zapravo pravi RPG treba da izgleda.
Autor teksta: Filip Kojić