Hitman je jedan od retkih serijala koji može da se pohvali time što je ostao dosledan svojim počecima. Po mom mišljenju za to je zaslužan Hitman 2: Silent Assassin – igra koja je donela brojne novitete, kao i moderan način igranja. Razvojni tim IO Interactive se skoro dvadeset godina drži tog koncepta, o čemu svedoči poslednji naslov nove trilogije. Hitman 3 možda nije najbolja igra u franšizi, ali sam uveren da stariji igrači tačno znaju šta od nje mogu da očekuju.
Treći deo je podeljen na šest nivoa, odnosno šest lokacija (interensantno da se jedna odvija u našem komšiluku – Rumuniji), a svaka je izvanredno osmišljena po pitanju interesantnih i upečatljivih detalja. Različiti prilazi objektima i metama, kao i tajni tuneli i prolazi, omogućavaju brojne načine za ponovno prelaženje. Već na samom početku, u velikoj zgradi u Dubaiju, igraču se jasno stavlja do znanja da nivoi nisu namenjeni da se samo jednom obrnu. Igra se u suštini lako prelazi za samo par sati u zavisnosti od stila igranja, a jedna od misija može da se završi i za manje od deset sekundi.
Retko kada će vas igra maltretirati određenim restrikcijama, a sloboda u izboru pristupa je ono što Hitman serijal čini posebnim. Najveća čar igre je istraživanje nivoa, odnosno detaljan pregled soba, dugmića, alata, dokumenata i svakojakih predmeta. Likovi na koje ćete nailaziti i sa kojima ćete stupati u kontakt najčešće su dosadni, a njihove priče su spore i sterilne. To se posebno oseti u “detektivskoj” misiji, koja je inspirisana filmom Knives Out (2019), gde treba da istražite ubistvo u jednoj velikoj vili. Atmosfera mi se smučila posle sat vremena upornog ispitivanja i šunjanja po kući, pa sam odlučio da svoju metu nokautiram jednim hedšotom u glavu.
Hitman 3 ne pokušava ni u jednom trenutku da drastično odudara od ostatka serijala, a fokus grafičke prezentacije je stavljen na upečatljive i zanimljive lokacije. Nažalost, mini-filmovi između misija i modeli likova su loše urađeni, ali verujem da to neće smetati mnogim ljubiteljima serijala. Što se tiče tehničkih detalja, igru sam testirao za PS4 i PC i nisam imao preteranih problema pri igranju. Ostaje mi samo još da izrazim svoje divljenje upornosti i istrajnosti razvojnog tima u pokušaju da serijal održi aktuelnim i modernim.
Autor teksta: Filip Kojić
Za potrebe testiranja, igru ustupio ComputerLand.rs