Odakle početi priču o GTA franšizi? Sigurno jedan od najuticajnijih i najkontroverznijih serijala. Pre 20 godina je uspeo da promeni percepciju šire javnosti o video igrama i da pokrene pitanje o nasilju u video igrama. Ispod brutalnosti i vulgarnog jezika, uvek se krio neki duboki komentar i kritika našeg društva. Nažalost GTA Definitive Edition, koji sadrži GTA 3, Vice City i San Andreas, je uspeo da uništi višedecenijsku reputaciju serijala. Šta je to sve uspelo da prouzrokuje toliko negodovanje kod igrača?
Neću mnogo vremena posvetiti samim igrama jer pretpostavljam da retko ko nije imao prilike da čuje ili isproba ove naslove. Mislim da su ove igre našle mesto na gotovo svim kompjuterima Srbije. GTA je postao deo naše kulture i mislim da je na našim prostorima sigurno postojalo veliko iščekivanje za ovim remasterima. U vreme kada su ova tri naslova izašla, nijedna video igra nije davala toliko slobode svojim igračima. Mislim da je to najveći razlog zašto se i sada rado sećamo ovih naslova.
Ovo je nažalost verovatno jedan od najgorih remastera u poslednje vreme. Da li možete da verujete da je igra bila na PC-u nedostupna prvih 5 dana nakon izlaska? Kada je konačno pristup bio omogućen, sve igre u kolekciji su imale problem sa FPS-om, koji je bio najočigledniji kada kiša krene da pada. Kao dodatni udarac javila se i neverovatna količina bagova, koja je bila daleko mnogobrojnija u odnosu na starija izdanja. Kada se ovakvi problemi javljaju kod novih naslova, iako su iritantni mogu da se opravdaju. Mislim da niko ne može da opravda ovakve propuste “konačnog izdanja”, pogotovu ne kompanija kao što je Rockstar.
Najveći promašaj ove kolekcije su grafičke promene, a to neće moći lako da se popravi. Ne postoji doslednost u dizajnu, kao ni u modelima, pa konstantno igra odaje osećaj kao da teksture nisu učitane kako treba. Osvetljenje je veoma realistično, ali zato sve ostalo izgleda kao da je ispalo iz crtanog filma. Prethodnih mesec dana nije bilo moguće izbeći mimove vezane za lica likova, koja u mnogome izgledaju lošije od originalnih. Obično ne volim ako remaster ne donese dovoljno grafičkih unapređenja, ali ova poboljšanja nije trebalo da budu ovako sprovedena u delo.
Jedino svetla tačka jeste činjenica da su sve tri igre dobro ostarile. Prošlo je dosta vremena otkada sam imao prilike da ih igram, ali i dalje sam se zabavljao kao u detinjstvu. Mnoge stvari koje su sada standard u open world naslovima, povukle su korene iz ova tri naslova. Sav sporedni sadržaj, iako ga nema mnogo, može da postidi mnoge savremene igre.
Razlog zbog kojih su se javili ovi problemi je korišćenje mobilnih portova kao podlogu za razvoj remastera. Ovo nije prvi put da se ovako nešto događa, ali mislim da je Rockstar imao i više nego dovoljno resursa da pruži Groove Street studiju dovoljno vremena za kvalitetan razvoj. Cena od 60 evra je sigurno najveći pokazatelj pravog motiva izbacivanja ovako nedovršene igre. Da su remasteri dobro napravljeni i da je cena bila duplo manja, mislim da bi sada svi pričali pozitivno o trilogiji.
Verovatno mislite da sam previše grub prema “definitivnoj ediciji”, ali mislim da je nedopustivo da se ovakve stvari dešavaju. Ne znam ko je mislio da je ovaj remaster spreman za plasiranje na tržište. Korišćenje mobilnog porta, užasna grafička poboljšanja i gotovo neograničena količina bagova, neke su od stvari zbog kojih je remaster legendarnih igara doživeo propast. Previsoka cena takođe ukazuje da novac treba da potrošite na pametnije stvari, a da ljubitelji serijala treba da se drže starijih verzija.
Autor teksta: Milan Popović
Za potrebe testiranja, igru ustupio CD MEDIA.