Ne znam da li ste primetili, ali u poslednje vreme izlazi veliki broj igara sa sajberpank tematikom. Još čudnija stvar je ta što dobar deo naslova dolazi iz Poljske. Pre par godina imali smo prilike da igramo Observer, uskoro bi trebalo da izađe Cyberpunk 2077, dok je Ghostrunner dostupan od oktobra ove godine. Možda sam zaboravio neki veći naslov, ali svakako i da se radi o tri igre, to onda predstavlja veliko dostignuće za Poljsku. Njihova zemlja beleži ozbiljan ekonomski napredak, pa se to pozitivno odrazilo i na gejming industriju.
Iako uskoro izlazi Cyberpunk 2077, Ghostrunner zaslužuje svaku pažnju. Na projetku je uključeno mnoštvo kompanija, od kojih se posebno ističe 3D Realms, firma poznata po Duke Nukem serijalu. Žanrovski su potpuno različite igre, Cyberpunk 2077 se predstavlja kao akcioni RPG, dok je Ghostrunner akcioni platformer. Takođe i po pitanju akcije i načina igranja ove dve igre se razlikuju, prvenstveno po samom tempu. Ghostrunner od vas zahteva brze reflekse i reakcije jer je svaki metak ili udarac smrtonosan.
Igra je sastavljena iz mnoštva različitih arena, a između njih se nalaze interesantne platformske sekcije. Trčanje po zidu predstavlja jednu od osnovnih mehanika i vrlo je lepo implementirano iz perspektive prvog lica. Glavno oružje za seču neprijatelje je katana, ali to nije jedini način na koji možete ubiti neprijatelja. Vremenom dobijate veštine, kao što je npr. blink – mogućnost da u trenutku sasečete protivnika/protivnike koga/koje nanišanite. Kako radnja odmiče, a neprijatelji postaju sve zajebaniji, tako i vi dobijate novu opremu i dodatke. U početku gađaće vas tipovi sa običnim puškama, dok će se kasnije javljati likovi sa automatskim oružjima, štitovima i snažnim AOE udarcima. Za izbegavanje projektila koristi se dash, odnosno skok koji prilikom iniciranja usporava vreme.
Pošto gejmplej od vas zahteva da brzo reagujete prilikom opasnosti, gotovo u trenutku, jako je bitna stabilnost u radu igre. Ukoliko vaša konfiguracija ne može da vam obezbedi tečan FPS, onda će vam verovatno igranje Ghostrunnera biti mučenje. Što se tiče same igre, problemi znaju da se pojave prilikom skakutanja sa platforme na platformu, ali su zato borbe veoma tečne. Seckanje protivnika katanom je dočarano na najverniji mogući način, što podrazumeva kako sjajan grafički prikaz, tako i dobru audio podlogu. Pored Doom Eternala, Ghostrunner je jedan od “najhardkor” naslova ove godine, a s obzirom na okej cenu i odličan kvalitet, trebalo bi da bude obavezno “štivo” za ljubitelje ovakvog tipa igara.
Autor teksta: Filip Kojic
Za potrebe testiranja, igru ustupio ComputerLand.rs