Platforma: PlayStation 5
Datum izlaska:22. Jun. 2023
Izdavač:
Razvojni tim:
Žanr:
9

U poslednje vreme, ako izuzmemo Final Fantasy XV koji je prošao kroz dugačak pakao pri izlasku, franšiza je u veoma dobrom stanju. XIV je jedan od najpopularnijih MMO naslova u poslednjih par godina, a remake VII je ponovo stavio serijal na veliku pozornicu. Kada sam čuo da Joshi P, čovek koji je oživeo XIV, radi na novom delu, XVI je postao moja najisčekivanija igra u posledjih nekoliko godina. Lako je videti da je temelj za ovaj naslov bio FF XV, ali su sve primedbe, koje su bile upućene toj igri, ovde ispravljene.

Ovoga puta svet u kojem se radnja dešava se naziva Valisthea. Pošto je isti studio koji je radio XIV radio i na ovom naslovu, njihovo opredeljenje je bilo da politika bude i ovde jedan od glavnih pokretača radnje. Na kontinentu se pojavio Blight koji isisava sav život i neprekidno se širi, a 5 Kraljevstva koja se nalaze na ovom području sada moraju da se bore da preotmu što više obradive površine jedni od drugih. Stanovnici ovog sveta su podeljeni na one koji ne mogu da koriste magiju, i na one koji mogu. Svi stanovnici koji mogu da koriste magiju su obeleženi i u velikom broju slučajeva su robovi.

Protagonista, Clive Rosfield, je prvorođeni sin vojvode Rosfiled, koji na rođenju nije postao dominant, odnosno nije nasledio moć Feniksa. Dominanti su ljudi koji mogu da pozovu moć jednog od Icona i služe kao najveći zaštitnici kraljevstva. Njegov brat Joshua nasledio je ovu moć i sada Clive treba da bude njegov glavni štićenik. Iako ne poseduje punu moć feniksa, dobio je blagoslov koji mu omogućava da koristi deo te moći. Priča je definitivno najbolji aspekt ovog naslova i svi likovi su veoma dobro razrađeni i zanimljivi, pa ne želim da otkrivam previše stvari.

Final Fantasy XVI ima jedan od najboljih početaka koje sam do sada video. Vrlo brzo vas stavlja u akciju i otvara dosta zanimljvih pitanja na koja vremenom dobijate odgovore.  Brzina kojom se priča razvija je izbalansirana tako da posle svakog bombastičnog segmenta imate dovoljno vremena da se oporavite. Iako je svet Valisthea veoma kompleksan, ni u jednom trenutku se nisam osećao prenatrpan informacijama. Jedna od zaista dobrih opcija je što je moguće da se pauzira svaka scena i da se prouče različiti detalji.

Final Fantasy XVI je uzeo sve zanimljive ideje za borbu od svog nesrećnog prethodnika i uspeo da napravi odličan sistem borbe. Za napade se koristi samo jedno dugme, ali su na raspolaganju i napad iz daljine, kao i različite sposobnosti feniksa. Na početku je većina borbi spora, ali kako se Cliveov arsenal širi one postaju sve zanimljivije. Nažalost jedna od stvari koja je potpuno izostala u ovom naslovu je upravljanje saborcima. Ako se izuzme vaš verni pas Torgal, svi ostali saputnici će sami da biraju sposobnosti i protivnike.

Velika kontroverza se napravila oko toga da su borbe previše lake, odnosno nekoliko aksesoara znatno olakšavaju igranje. Jedan aksesoar automatski koristi napitke kada Cliveu opadne život, drugi automatski izbegava neprijateljske napade. Ovo je sve ubačeno da značajno olakša igru onima koji zapravo nisu vešti u ovakvim naslovima. Naravno, ovo je sve opciono, pa borba može da bude jako izazovna u nekim trenucima.

Svaka velika bitka u glavnoj radnji je spektakl za sebe. Dosta puta se pojavljuju kratke scene sa sporadičnim quick time eventovima i izgledaju zaista kul. Definitivno najbolji aspekt su ogromne Kaiju borbe između različitih Icona, a svaka od njih ima neverovatno dobru koreografiju. Šteta što su veoma retke, ali kada se oprobate u njima jednom, nestrpljivo očekujete narednu.

Lično mi se jako svideo pristup koji na početku stavlja jak fokus na priču, prvo vas igra uvuče u svet, pa vam tek onda pruži mogućnost da je istražujete. U prvih 15-20 sati igre imaćete priliku da istražite nekoliko manjih mapa i par tipičnih RPG questova. FF XVI je kvazi open world, što znači da zapravo nema mnogo mesta koja mogu da se istraže. Posle nekog vremena tek dobijate malo veći dijapazon sporednih zadataka, koji nije preterano zanimljiv, ali produbljuje svet Valisthea.

Prezentacija se može opisati jednom reči, vau. Od lagane muzike za vreme šetanja između questova, do maestralnih kompozicija u borbama, muzika pruža fantastičnu atmosferu u svakom trenutku. Grafika je takođe veoma dobra, ali čak i u performance modu se često dešava da frame rate pada. Kada se uključi mod za lepšu grafiku, igra izgleda prelepo, ali je gotovo neigriva. Glasovna gluma, makar japanska, je veoma visokog kvaliteta. Sve cutscene su odrađene in-engine, pa se sve neverovatno lepo uklapa.Da li je Final Fantasy XVI savršena igra? Naravno da ne. No ipak, bio sam oduševljen njome u svakom pogledu. Očekivanja su mi bila zaista velika od ovog naslova i gotovo su u svemu ispunjena, a čak ponegde su i nadmašena. Drastična promena može da odbije starije generacije koje su odrasle uz Final Fantasy, ali mislim da je promena ipak bila nužna. Voleo bih da, kao što je to svojevremeno bio slučaj sa FF VII, dobijemo još naslova i manjih priča u ovom fantastično ukomponovanom svetu.

Autor teksta: Milan Popović

Za potrebe testiranja, igru ustupio ComputerLand.rs

9