Većina (ako ne i sve) Dragon Ball igre su bile prevashodno okrenute moćnim borcima, dok se stvari menjaju pojavom Dragon Ball: The Breakers. Igra je inspirisana slavnim Dead By Daylightom, a cilj je da se preživi teror čuvenih zlikovaca iz Dragon Ball serijala. Partije se odvijaju na sličan način kao i u DBD-u – jedan igrač u ulozi negativca (poput Frize, Sela i ostale bande) juri sedmoro drugih, znatno slabijih heroja. Oba protivnička tabora imaju svoj set ciljeva, a pobednik je onaj koji ih prvi izvrši.
Izdavač Bandai Namco i razvojni studio Dimps, poznat po igrama iz čuvenih serijala (Sonic the Hedgehog, Dragon Ball i Street Fighter), najavili su Dragon Ball: Breakers prošle godine, a igra je izbačena u oktobru za sve značajnije platforme. Poput većine asimetričnih multiplejer naslova, Dragon Ball: The Breakers vas deli u dve neravnopravne grupe.
Mala, ali odabrana ekipa, smeštena u haotičnom vremensko/prostornom ambijentu ima za cilj da preživi mučenje jednog od čuvenih DBZ zlikovaca, koji postepeno, kako vreme odmiče postaje sve jači. Njihov cilj je da pobegnu iz tog destruktivnog okruženja, a njegov je da ih eliminiše pre nego što pobegnu.
Novi igrači započinju igru uređivanjem Suvajvor lika i prelaženjem dosadnog tutorijala. Kada su u potpunosti spremni, mogu da se bore na internetu ili da vežbaju na trening sesijama. Mečmejking sistem bira nasumično igrače, koji treba da formiraju tim od sedmoro ljudi. Cilj im je, kao što sam već pomenuo, da prežive i pobegnu, a to rade aktiviranjem vremenske mašine u centralnom delu mape. Da bi se aktivirala mašina, potrebno je naći ključ koji daje snagu mašini i postaviti ga na određeno mesto na terenu.
Uspešna aktivacija mašine šalje na zemlju mini kapsulu sa kojom Survajvori mogu da odlete, ali zato i negativac saznajte gde se nalaze njegove lovine. Ukoliko zlikovac uništi vremensku mašinu, igrači moraju da aktiviraju mašinu za hitne slučajeve. Igra iz perspektive male, ali odabrane ekipe, zna da bude naporna, naročito ukoliko igrači ne uspeju da na vreme nađu radar za detekciju ključeva.
Postoji još jedan način na koji 7 heroja mogu da poraze tiranina, a to je da sami postanu jedni od čuvenih protagonista iz DBZ-a. To lepo zvuči na papiru, ali u suštini iziskuje odličnu koordinaciju. Naime, na mapi su postavljeni određeni predmeti koji omogućavaju transformaciju Survajvora u moćne DBZ likove. No, i kada se sama transformacija dogodi, ona kratko traje, a po karakteristikama u većini slučajeva zlikovac je daleko jači od transformisanog heroja. Zbog toga je potrebno da se sedmoro igrača uskladi i transformiše u pravo vreme. Na taj način je jedino teoretski moguće ubiti zlikovca.
Postoji još mnogo sitnih detalja i mogućnosti koje se nude igračima, u oba tabora, ali mislim da sam pokrio samu suštinu. Najveći problem kod igre je što ne pruža napetost, kao u Dead By Daylightu. Jedino po čemu će Dragon Ball: The Breakers možda biti upamćen jeste činjenica da je igra zaista promrdala celokupan serijal „inovativnom“ formulom. Nažalost, način funkcionisanja same formule je dao loše rezultate. Jednostavno DBD nudi mnogo više jer poseduje dobru usklađenost, lakše se uči i bolje se organizuju timovi.
Autor teksta: Filip Kojić
Za potrebe testiranja, igru ustupio ComputerLand.rs