Platforma: PC PlayStation 4 PlayStation 5 Xbox One Xbox Series X
Datum izlaska:06. Nov. 2020
Izdavač:
Razvojni tim:
Žanr:
7.6

U polju arkadnih trka, DiRT je uspostavio određene standarde, koje su preuzeli mnogi veliki serijali. Prošlo je optrilike tri godine od poslednjeg dela, a u međuvremenu smo imali prilike da igramo DiRT Rally 2.0. Franšiza je uspostavila zanimljiv ritam u kome se naizmenično menjaju simulacije, zasnovane na realističnom doživljaju, i arkadne trke. Time je izdavač na interesatan način omogućio da serijal dobija stalna osveženja, a što smo imali prilike da vidimo na sličan način kao poslovnu formulu i kod Forze.

Mnogi petom delu zameraju nedostatak klasičnih opcija, a najistaknutija kritika je što ne postoji podrška za volan. Time je učinjena određena nepravda jer ti ljudi pogrešno gledaju na DiRT. Igru treba shvatiti kao arkadu, čija je osnovna zamisao da gejmplej bude jednostavan. Kod jedne takve igre bitno je da postoji i raznovrstan set trka, kao i šarenolik tip vozila, pa i modela. Dakle, ako arkada traži jednostavan način igranja, onda po mom ubeđenju, to jedino na pravi način može da omogući kontroler. U suprotnom, ispalo bi otprilike kao da ste pokrenuli GTA V i prikačili volan, sa sve menjačem i kvačilom. Jednostavno tip igre ne daje prostora za tako nešto, pa samim tim, zbog ograničenja jednog takvog naslov, ne biste mogli da uživate u vožnji. Smatram isto da je potpuno neprikladno igrati moderne trke na tastaturi, osim ako se ne radi o naslovima kakve smo imali prilike da igramo devedesetih i dvehiljaditih.

Uglavnom ambijent deluje prirodno, ali na ovoj stazi je bio ispunjen nekoj ruzičastom paletom boja

No, kada je reč o samoj igri – srž je podeljena na dve osnovne kategorije: mod za karijeru i online igranje. Prisutni su takođe i neki sitniji modovi, kao što je free roam, time trial i editor za pravljenje staza. Karijera omogućava igranje različitih tipova trka, kao i nadmetanje u pravljenju trikova. Svaki događaj nosi tri zvezdice, a da biste osvojili sve, potrebno je da u određenoj disciplini budete prvi. Napredak u karijeri se ostvaruje prelaženjem poglavlja, a nova se otključavaju upravo skupljanjem zvezdica. Sistem je jednostavno postavljen, ali napredak se ne ostvaruje samo tako što se bude prvi. Potrebno je graditi reputaciju, rešavanjem dodatnih aktivnosti, kao što su zadaci da se npr. postigne određena brzina ili da se na poseban način preteknu protivnici. Akumuliranjem slave i iskustva otvaraju se nove mogućnosti i opcije, odnosno egzotične lokacije, specijalne trke protiv velikih faca, a tu je i novac za kupovinu vozila.

Iako je vožnja poprilično jednostavna, to ne znači da sve vreme možete da držite gas i da se uzdate da ćete dobro kontrolisati vozilo. Potrebno je nekad otpustiti gas, prikočiti i usporiti, kako bi se savladala krivina ili protivničko vozilo. Postoji mnoštvo automobila, od onih običnih za rally, preko nekakvih rally raid automobila koji nalikuju na oklopna vozila, pa do fiktivnih nalik na ogromne traktore. Meni je najviše prijalo da vozim standardne automobile, ali kontam da mnogima žele raznovrsnost po pitanju tipova vozila.

Farming Simulator

Grafički igra izgleda lepo na PlayStation 4 konzoli, čak i kada u opcijama postavite da želite veći FPS na štetu grafike. Promenljivi vremenski uslovi atmosferu čine uzbudljivom, naročito kada se pojavi jak pljusak, što podlogu učini blatnjavom i klizavom. Tokom trka mi je najviše smetala povremena tranzicija iz dana u noć. U pitanju je nagli i agresivni prelaz na koji nikako nisam mogao da se priviknem. Nažalost, nisam stigao da se pozabavim editorom za pravljenje staza, ali sam uspeo da odigram neke koje su napravljene od strane DiRT zajednice i prijatno sam iznenađen maštovitošću autora. Iako ne nudi najbolji trkački doživljaj, DiRT 5 omogućava sasvim korektnu zabavu, posebno ako se uzme u obzir količina modova i veliki broj lokacija na kojima se trke odvijaju.

Autor teksta: Filip Kojic

Za potrebe testiranja, igru ustupio ComputerLand.rs

7.6