Anthem

Platforma: PC PlayStation 4 Xbox One
Datum izlaska:22. Feb. 2019
Izdavač:
Razvojni tim:,
Žanr:,
Endžin:
7
Anthem je od danas zvanično dostupan

Anthem – nova igra izdavača Electronic Artsa i developera BioWare je od danas zvanično dostupna. Naravno PC kao i Xbox […]

Filip Kalmarević 22. Feb. 2019
Anthem VIP Demo – Brzi Pregled

Anthem VIP Demo je zapravo zatvorena beta koja je bila dostupna prošlog vikenda predstavnicima medija i igračima koji su kupili […]

Vladimir Živković 31. Jan. 2019
Novi Anthem trejler nam otkriva priču kao i datum VIP demo-a

Novi Anthem trejler prikazan na Games Awards nam otkriva priču sa još više detalja nego do sada. Već znamo da […]

Filip Kalmarević 08. Dec. 2018
Izašli sistemski zahtevi za alfa verziju Anthema

Stigli su nam sistemski zahtevi za alfa verziju Anthema od različitih igrača na Reddit forumima. Oni tvrde da su ove […]

Filip Kojić 01. Dec. 2018
DICE prepušta Battlefield V Battle Royale mod drugom razvojnom timu

Na ovogodišnjem E3 sajmu, Electronic Arts je službeno najavio battle royale mod za novi Battlefield i time je pokazao da […]

Filip Kalmarević 23. Aug. 2018
Najbitnije najave sa prvog dana EA PLAY konferencije

EA PLAY, kao zasebni deo E3 festivala, je počeo 9. juna u 20 časova po našem vremenu i posle kraćih intervjua […]

Filip Kalmarević 10. Jun. 2018
Šta treba da očekujete od E3 2018

Sajam E3 2018 će za nekih mesec dana biti otvoren za javnost, pa tim povodom želimo da vas upoznamo sa […]

Filip Kojić 30. Apr. 2018
BioWare obećava da će se fokusirati na svet i priču Anthem

Svima je poznat slučaj BioWare-ove poslednje igre Mass Effect: Andromeda. Naime, igra je bila prepuna bagova kada je izašla, a […]

Milan Popović 18. Apr. 2018

Pre dve godine videli smo žestoke, ali opravdane kritke na račun Mass Effect: Andromede koja ne samo da nije ispunila inicijalna očekivanja, već je na duže vreme zakopala Mass Effect serijal. To je primoralo BioWare da pokrene novi projekat u nadi da će stvoriti univerzum koji će pridobiti igrače. Odlučili su se za Anthem, naslov koji tematski podseća na Mass Effect, ali je po žanru drugačiji. Inspiraciju za svoju novu igru BioWare crpi iz Warframe i Destiny serijala i u mnogome uspeva da izvuče najinteresantnije iz oba naslova, ali ujedno uvodi i nove koncepte koji nisu dobro realizovani.

Jedan od suvišnih koncepata je održavanje veza sa NPC-evima

Osnovna greška Anthema je u tome što pokušava da ispriča dosadnu i već poznatu priču, gde se dobro i zlo bore oko kontrolisanja moćne relikvije. Svaki iole stariji igrač je ovakvu radnju video u pregršt filmova, knjiga i igara. Izbor misija se vrši u Fort Tarsisu – mestu koje okuplja najamnike (freelancere) i slobodoumne ljude. Jedan od tih freelancera je i igrač koji prihvata različite operacije zasnovane na održavanju mira i stabilnosti. Na Fort Tarsis može da se gleda kao na oflajn lobi, gde igrač pored izbora misija može da vrši i kupovinu različitih dodataka i kozmetike, kao i da pravi oružja, dodatke i raznovrsne eksplozivne naprave za svoga heroja. Pored oflajn sekcije postoji i nešto manji onlajn lobi, gde praktično slične stvari mogu da se obave, ali uz društvo pravih saigrača.

Anthem pruža izbor između četiri vrste klasa javelina – odela u koje freelanceri ulaze tokom misija, a koja im daju mogućnost da lete, ispaljuju različite projektile i da se brže kreću. Na početku igre od četiri dostupna odela, igraču je dato da igra samo sa jednim, a tek kasnije dobija kroz sistem levelovanja nove slotove za otključavanje drugih javelina. Zbog toga što je dobro izbalansirana, ranger je klasa koju uglavnom početnici biraju. S druge strane, Colossus je nalik na tenk klasu i ima defanzivnu ulogu tokom misija, dok ostale dve klase – storm i interceptor, kroz brzinu i “magije” omogućavaju brzo čišćenje neprijateljskih linija. Svaka misija se odvija onlajn u timovima od po četiri igrača, pa za ozbiljnije težine je potrebno poznavanje klasa i dobra sinhronizacija između igrača.

Neprijatelji mogu da se ubiju različtim oružjem, projektilima, bombama, štitovima, ultimate napadima i udarcima. Ukoliko se određeni potezi izvedu na pravi način, onda to predstavlja kombo udarac koji nanosi veliku štetu protivnicima. Misije su raspoređene u klasičnom sistemu glavnih i sporednih, dok su glavne misije podeljene na dve vrste. Prva je znatno lakša i uglavnom zahteva da se reše kraći zadaci, dok je druga začinjena jačim neprijateljima i boss bitkom. Pored misija može da se slobodno istražuje svet Anthema, kao i da se rešavaju različiti izazovi koji daju određene pogodnosti, poput bržeg napredovanja u nivoima. Takođe postoje i world eventovi (slični njima su public eventovi u Destinyu), gde igrač obično treba da očisti grupu neprijatelja ili da oslobodi/uništi neku metu, a za nagradu dobija kovčeg iz koga ispadaju različiti predmeti.

Nažalost igra nije isključivo fokusirana na misije, već traži da se dosta vremena provodi u Fort Tarsisu, odakle se vrši izbor oružja, misija i unapređenja. Mapa je loše urađena jer je nepregledna, a ujedno ne pruža mogućnost označavanja različitih tački. Celokupan interfejs je veoma spor, iako na prvi pogled izgleda veoma pregledno i jednostavno. Destiny serijal je po tom pitanju mnogo bolji jer pruža lakši i brži pregled i prebacivanje između različitih menija.

Jedan od preglednijih menija – Forge mesto u kome se vrši izbor arsenala i izgleda heroja

Na osnovu skrinšotova može da se vidi da je razvojni tim posvetio dosta vremena različitim detaljima, pa je definitivno najveći adut igre grafika. Odela freelancera imaju moćan futuristički izgled, a animacije kretanja i letenja su fenomenalne. Glasovna gluma je izuzetno dobra, ali zbog lošeg scenarija ne dolazi do izražaja. Atmosferu pored odlične grafike upotpunjava i kvalitetan soundtrack. Kontrole su poprilično jednostavne i dobro su prilagođene za miša i tastaturu, a posebno raduje činjenica da je letenje poboljšano u odnosu na beta verziju. Tehnički igra radi besprekorno na jačim konfiguracijama, ali celokupan utisak kvare nestabilni serveri koji vraćaju igrača nazad u Fort Tarsis. Izgled likova može da se menja kupovinom različitih delova oklopa putem kovanica ili shardova. Kovanice se nabavljaju jednostavnim igranjem, dok se shardovi dobijaju skidanjem sredstava sa vašeg bankovnog računa.

Vremenski uslovi se konstantno menjaju

I pored silnih nedostaka koje poseduje, Anthem predstavlja pravo osveženje posle očajne Mass Effect: Andromede. Kod ovakvih igara BioWare mora da omogući igračima manje vreme čekanja između samih misija. To može da se postigne tako što se naprave brži meniji i skrate nepotrebni dijalozi. Stronghold misije (drugi tip glavnih misija) su veoma zabavne, ali je njihov izbor veoma skroman. Postoji mnoštvo pozitivnih stvari vezanih za samu igru, ali je identičan i broj negativnih. Ukoliko se odlučite za pazar Anthema obavezno treba da nađete ortaka s kim biste ga igrali jer je slaba komunikacija između igrača na internetu, a razgovor i priprema su jako bitne stavke u prelaženju težih nivoa.

Autor teksta: Filip Kojić

Za potrebe testiranja, igru ustupio ComputerLand.rs

 

Sistemska zahtevnost

Minimalna

CPU:Intel Core i5 3570 ili AMD FX-6350
Grafička:NVIDIA GTX 760, AMD Radeon 7970 / R9280X
RAM:8GB
HDD:Najmanje 50GB slobodnog prostora

Preporučena

CPU:Intel Core i7-4790 3.6GHz ili AMD Ryzen 3 1300X 3.5 GHz
Grafička:NVIDIA GTX 1060/ RTX 2060, AMD RX 480
RAM:8GB
HDD:Najmanje 50GB slobodnog prostora
7
Pozitivno:
  • Sjajna grafika
  • Kvalitetan soundtrack
  • Zanimljive misije
  • Dobre kontrole
Negativno:
  • Serveri često pucaju
  • Loši meniji
  • Suvišne aktivnosti u Fort Tarsisu
  • Manjak stronghold misija