Hand of Fate 2

Platforma: PC PlayStation 4 Xbox One
Datum izlaska:07. Nov. 2017
Izdavač:
Razvojni tim:
Žanr:, , ,
8.2

Hand of Fate 2 je Rougelike RPG sa kartama koju je napravio Defiant Development studio. Prethodni deo ove igre je bio veoma dobro prihvaćen od strane kritičara i zbog toga je odlučeno da se napravi nastavak i čak fizička verzija ove igre kao i kolekcionarsko izdanje. Hand of Fate 2 je izašao 7. novembra 2017. godine (sa malim zakašnjenjem) i do sada po pohvalama ne manjka u odnosu na svog prethodnika.

Opis priče

Igrač se nalazi u ulozi neimenovanog lika koji se nalazi u jednoj sobi sa čarobnjakom. Čarobnjak je glavni antagonista ove igre jer on je taj koji kreira svet u kojem se vi nalazite. Doduše treba napomenuti da je svet potpuno nasumično stvoren pošto on taj svet sastavlja od karata. Svaka karta donosi novi događaj koji može da vam donese hrane, opreme, zlata i više života, a ako nemate sreće onda može da vam to sve i oduzme. Naravno uz malopre pomenute stvari, karte mogu da Vam odrede i da li ćete se potući sa nekim ili da li će vam neko spremiti zasedu iz koje morate da se izborite oružjem. Avanture su na neki način povezane jer se ključni događaji vezani za njih ne menjaju, ali se raspored karata na stolu menja i onda može da se dođe do nekog osećaja nepovezanosti – mada postoje avanture gde morate da razmišljate dosta o određenim likovima (npr. postoji jedna avantura gde treba da otkrijete koji od saradnika vođe lopova želi da ga ubije).

Verujem da sve ovo zvuči veoma uvrnuto, tako da bih preporučio da pogledate video o mojim prvim utiscima da biste stekli ideju o samoj priči i okruženju u kojem se priča odvija:

Grafika, opcije i zvuk

Hand of Fate 2 je, kao i svoj prethodnik, pravljen u Unity Engine. Unity je jedan veoma pristupačan set alata i zbog toga dosta igara zasnovanih na njemu biva lošijeg kvaliteta jer ti timovi imaju mali budžet. Hand of Fate 2 je defintivno izuzetak – igra je prilično solidna grafički i poseduje sve potrebne opcije vezane za igru. Najveća zamerka vezana za grafički deo je nedostatak physics kod bacanja kockica – pre nego što uhvate kockice one lebde u vazduhu i okreću se ali kada ih bacate prilično su statične i stvarno ne stvara lep utisak kada to vidite niti vam pričinjava zadovoljstvo da ih uopšte bacate. Što se tiče ostalih zamerki, uzimajući u obzir da je ovo indie igra i da izgleda odlično ne bih mogao da zamerim još nešto za ovaj segment.

Mini-igra sa kockama – pre pokušaja da bacite kockice one poseduju neku vrstu animacije, ali čim odlučite da ih bacite one postaju statične i neprirodno se ponašaju pri odskakanju na stolu

Performanse su solidne i igra bi trebala da radi na širokom spektru konfiguracija.

Zvuk u igri je solidan, sva muzika izabrana za igru pripada tom mističnom i mračnom žanru, i takođe odlično se uklapa uz atmosferu i događaje u igri. Najveća primedba je što plejlista nije malo veća tako da je često ista muzika u pozadini ili npr. u toku borbe. Olakšavajuća okolnost je što se ne stvara utisak repetitivnosti.

Glasovna gluma za lik čarobnjaka je izvanredna i maksimalno ga oživljava

Gameplay

Pre ulaska u avanturu treba da odredite neke od karata na koje biste hteli da naletite kao i koji saborac će poći na avanturu sa vama. Ako niste dobro upućeni u funkcionisanje igre, tj niste sigurni šta da odaberete – postoji i preporučeni špil za avanturu. Nakon toga dat vam je kratak opis o čemu se radi u avanturi i zatim čarobnjak stvara mapu po kojoj treba da se krećete i imate zadatak koji morate da ispunite. Kretanje po mapi je zapravo pomeranje figura po kartama na stolu i svaka karta otkriva šta vam se dešava sledeće. Da li ulazite u bitku, da li ste možda naišli na prodavnicu, da li vam je neko napravio zasedu ili ste možda naišli na boginju koja može da Vam da hranu, zlato ili više helta – sve su ovo samo neki od potencijalnih događaja koji mogu da Vas očekuju u toku avanture. Na kraju svake avanture imate bitku protiv antagoniste te avanture, ako ste preživeli sve do tad naravno.

Mapa na kojoj mozete da birate avanturu na koju želite da idete

Mapa na kojoj mozete da birate avanturu na koju želite da idete

Što se tiče opreme koju posedujete, možete da birate između dva bodeža, mača i štita, sekire, a možete da koristite i čekić. Svako oružje ima svoje prednosti u kojim situacijama može da se koristi, a oružja se takođe mogu razlikovati po kvalitetu i donositi različite specijalne napade ili daje bonuse protiv određenog tipa protivnika. U toku avanture može da se desi da naiđete na neka oružja koja možete da nosite samo ako imate dovoljno slave (slavu dobijate tako što u toku avanture pomažete ljudima na svom putu, a nekad čak pokazujete i milosrđe prema neprijateljima).

Sistem borbe ume da bude pomalo dosadan pošto je “hack and slash” orijentisan, ali definitivno je unapređenje u odnosu na prethodnika i daleko je bolji nego u dosta igara. Dostupne opcije su obični napadi, specijalni napadi (ako vežete nekoliko uspešnih napada bez primanja udaraca), blok, kao i razbijanje protivničkog bloka. Naravno napade je moguće izbegavati kolutovima, a postoji i opcija za sprint. Najveći nedostatak je što ne možete da pomerate kameru u toku borbe tako da često morate na slepo da tražite protivnika koji se igrom slučaja sakrio u ćošak zone (posebno iritantno kad imate zadato vreme za koje morate da pobedite sve protivnike).

Prikaz borbe

U toku avanture postoji više događaja zbog kojih morate da igrate razne mini igre – da odaberete jednu od 4 karte nakon što ih čarobnjak promeša, da odaberete jednu od karata koje se okreću kao rulet, bacanje kockica da bi se premašila neka provera (čest sistem u tabletop RPG igrama), a poslednja od navedenih mini igara je uperiti laser u dobru metalnu kockicu (laser se krece kao klatno). Detalj koji mi donekle smeta je što je jedan deo ovih igara nasumičan (bacanje kocki), a neke od igara iako izgledaju nasumično zapravo više testiraju koliko dobro možete da pratite ono što se dešava na ekranu (mini-igre sa kartama) dok je igra sa klatnom potpuno vezana za vašu veštinu. Šteta je što npr za igru sa klatnom nije postojalo uputstvo kako se igra, a za igre sa kartama mi je najveća zamerka što nisu potpuno nasumične već možete da utičete na njihov ishod. Doduše, ovo je više subjektivno mišljenje, sigurno postoje ljudi kojima se više dopada da mogu da utiču na dešavanja u igri.

Prikaz mini-igre sa klatnom

Završna reč

Hand of Fate 2 je dostupna na PC (na GoG i Steam), PS4, Xbox One po ceni od 30€. Smatram da je ova cena skoro prikladna za ovu igru, a uz neki popust za praznike ova igra je pun pogodak u svakom smislu.

Iako poseduje određene mane, definitivno je unapređenje u odnosu na prethodnika i poseduje ogroman potencijal da je pređete više puta zbog nasumičnosti. Igra je do sada dobila 12 zakrpa (većinom popravke malih bagova), a očekuje se da uskoro bude izbačen i endless režim igranja gde možete da igrate igru dokle god uspešno preživljavate čarobnjakove izazove.

Hand of Fate 2 je definitivno jedna veoma specifična igra koju bih preporučio svakom ljubitelju RPG i Rougelike/Dungeoncrawler žanra ili čak nekome ko želi da se prvi put oproba u ovom žanru.

Sistemski zahtevi

Minimalni

CPU:Intel Core 2 Duo @2.4GHz ili ekvivalent
GPU:Intel HD Graphics 4600, NVIDIA GeForce GT 630, Radeon HD 5670
RAM:4 GB
HDD:4 GB slobodnog prostora
OS:Windows 10/7/8/8.1/Vista (32 ili 64 bit)
DirectX:11.0

Optimalni

CPU:Intel Core i7 @2.66GHz
GPU:Intel HD Graphics 5200, NVIDIA GeForce GT 750, Radeon HD 7800
RAM:4 GB
HDD:4 GB slobodnog prostora
OS:Windows 10/7/8/8.1/Vista (32 ili 64 bit)
DirectX:11.0
8.2