Anthem VIP Demo – Brzi Pregled

Anthem VIP Demo je zapravo zatvorena beta koja je bila dostupna prošlog vikenda predstavnicima medija i igračima koji su kupili igru u pretprodaji. Prilično je interesantno da se EA odlučio da pusti ovu betu samo mesec dana pre izlaska igre, zato što bi se očekivalo da je igra već gotova trenutno i da se popravljaju bagovi koji su primećeni u poslednjem trenutku. Ipak, veliki broj ljudi je imao problema da pristupi serverima, bilo je problema sa učitavanjem igre u nedogled, kao i još nekoliko problema sitnije prirode. Ipak, trebalo bi ostaviti diskusiju o ovim problemima po strani i fokusirati se na ono što je ova prezentacija Anthem imala da ponudi.

Igrači koji su imali prilike da igraju Destiny 2, primetiće da Anthem poseduje veliki broj sličnosti sa ovim naslovom zato što pripadaju istom FPS/RPG žanru. Razvojni tim koji radi na ovoj igri, BioWare, se nije mnogo potrudio da objasni igračima šta se tačno događa u igri i na koji način, već su igrači odmah “bačeni u vatru” na desetom nivou (za potrebe ovog beta testa). U toku bete, bilo je moguće dostići 15. nivo maksimalno, a naravno u potpunoj verziji će maksimalni nivo biti daleko veći i povećavaće se vremenom uz izlaske DLC sadržaja. Igrač ima na raspolaganju 4 različita Javelin odela, koja su nešto slično odelima iz Crysis serijala i uvećavaju moć igrača. Igrač koji se nalazi u Javelin odelu poseduje mogućnost letenja i povećane odbrambene i ofanzivne sposobnosti. Ova 4 odela poseduju raličite sposobnosti, tako da postoje: Ranger (balansirano odelo), Interceptor (odelo fokusirano na brzinu), Storm (odelo koje daje “magične” sposobnosti) i Colossus (odelo koje povećava defanzivu).

Glavno oružje, pored odela, predstavljaju klasične puške u raznim oblicima (snajperi, (polu)automatske puške, sačmare itd.). Glavni izvor boljih oružja su ekspedicije, misije na koje vas šalju kompjuterski kontrolisani likovi i na kojima se možete susresti sa velikim brojem raznolikih protivnika. Najveći problem sa ovim protivnicima je težina ekspedicija, tj. ekspedicije se oslanjaju na timski rad, a osnovni nivo težine na koji je podešena ekspedicija je normal. Ne postoji upozorenje o tome da možda vaša oprema nije pogodna za određenu težinu ekspedicije, a protivnici su kodirani tako da mogu da vas vide i kroz zid, tako da je skrivanje od protivnika relativno težak zadatak. Uz sve to, sistem borbe poseduje combo sistem (korišćenje različitih sposobnosti u određenom redosledu radi nanošenja više štete), a nekad ima toliko protivnika oko vas da ako je glavni način da oštetite protivnika iz blizine, šansa je da nećete dugo preživeti i moraćete da sačekate oživljavanje od strane vaših saigrača (koji su nasumično izabrani ako nemate prijatelje sa kojima biste igrali).

Veliki broj sporednih stvari je zaključan zbog toga što je u pitanju beta verzija, tako da osim modifikovanja Javelin odela vizuelno i u tehničkom smislu, postoji još mnogo aspekata igre koje nismo bili u prilici da testiramo. Za sad je glavni utisak da je igra veoma slična Destiny 2, samo što su protivnici teži, drugačija je priča i grafika je bolja (ipak je igra zasnovana na Frostbite Engine). BioWare je već neko vreme pokušavao da se vrati na velika vrata i ovo im je verovatno poslednji pokušaj jer Mass Effect Andromeda nije bio najbolje prihvaćen od strane publike, a sada su sve karte bacili na Anthem koji ima veoma dobru konkurenciju u ovom žanru video igara.

Anthem treba da postane dostupan igračima 22. februara na PC, PS4 i Xbox One, a do tada će biti još jedan vikend beta testiranja koji će ovoga puta biti otvoren za širu javnost i koji će se održati ovog vikenda. Male su šanse da će biti prikazano nešto više u odnosu na VIP demo vikend, ali će definitivno biti realniji test opterećenja za servere (za koji su imali problema i tokom daleko manje pristupačne zatvorene bete).